Eskiden aşure yerken hangisinin ilk ağza geleni çıkarılarak yıkanıp, bereket getirdiğine inanıldığından para kesesine atılırdır?

Eskiden aşure yerken hangisinin ilk ağza geleni çıkarılarak yıkanıp, bereket getirdiğine inanıldığından para kesesine atılırdır?  nohut na...

26 Mart 2015 Perşembe

Doğum yardımı


Doğum yardımıDoğum yardımı
Doğum yardımı kimler alacak?
Doğum yardımı meclisten geçti


Doğan her çocuk için, Devlet belirli miktarda yardım verecek. 3 ve sonraki çocuklarda bu yardım 600 lira olacak. Düzenleme dün gece yarısı Meclis Genel Kurulunda kabul edilmiştir.İşte O düzenlemeden detaylar...

1- Canlı doğan çocuk için doğum yardımı verilecektir.
2- Vatandaşın doğan birinci çocuğu için 300 TL, ikinci çocuğu için 400 TL, üçüncü ve sonraki çocukları için 600 TL doğum yardımı verilecektir.
3- Yardım anneye verilecektir.
4- İşçiler eğer toplu iş sözleşmesi ile bir yardım alıyorsa, bu konuda fark varsa fark verilecektir.
5- Memura da artık bu kapsamda yardım verilecektir. 657'e göre yardım verilmeyecektir. Memurlar hali hazırda 2500*Maaş katsayısı=198 lira üzerinden yardım verilmekteydi. Bu yardım, birinci, ikinci veya üçüncü çocukta farklılaşmıyordu.
6- Doğum yardımından hiçbir kesinti yapılmayacaktır.
7- Doğum yardımı düzenlemesi 15/5/2015 tarihinde yürürlüğe girecektir. Usul ve esaslar Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenecektir.

0 yorum:

Yorum Gönder